Create Your First Project
Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started
6.12.2022
Ο Ανδρέας Παπανδρέου όταν το 1982 το Μέγαρο Μαξίμου ορίστηκε ως πρωθυπουργική έδρα, αποφάσισε ο πίνακας του Θεόδωρου Βρυζάκη, «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα» (1858) να πάρει περίοπτη θέση πίσω ακριβώς από το γραφείο του Πρωθυπουργού. Η ήρεμη μορφή της νέας γυναίκας, στεφανωμένη, με αρχαιοπρεπή ενδυμασία, έχει σπάσει τις αλυσίδες της σκλαβιάς από τα πόδια της και απλώνει τα χέρια της πάνω από τους αγωνιστές της Επανάστασης του 1821. Είναι η Ελλάδα σε ένα συγκλονιστικό έργο με ιδιαίτερη ένταση και συμβολισμό. Ο Βρυζάκης θεμελιωτής της “Σχολής του Μονάχου”, δηλαδή του Ακαδημαϊκού Ρεαλισμού, ασχολήθηκε συστηματικά με την απεικόνιση σκηνών του απελευθερωτικού αγώνα και των επώνυμων ή ανώνυμων πρωταγωνιστών του. Αλλά σημαντικότατα έργα του εκτός του προαναφερομένου που υπάρχουν στην Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας είναι και “Η Έξοδος του Μεσολογγίου” (1853), “Η υποδοχή του Λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι” (1861), “Το στρατόπεδο του Καραϊσκάκη” (1855).
Γεννήθηκε στη Θήβα το 1814 και ο πατέρας του απαγχονίστηκε από τους Τούρκους και ως ορφανό αγωνιστή της Επανάστασης στηρίχθηκε με υποτροφία της ελληνικής παροικίας και σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου. Υπήρξε ένας από τους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους που πέθανε σαν σήμερα το 1878 στο Μόναχο, όπου έζησε και δημιούργησε.
Photo: Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδος